Kategorier
diverse

At få succes med en startup-virksomhed

Hvad er succes, og hvordan skabes succes? Succes er et relativt begreb, og de fleste vil sikkert betegne succes, som værende noget man opnår, når ens drømme bliver realiseret. Når man snakker om iværksætteri og succes i samme vending, så handler succes i lige så høj grad om kendskab og omsætning. I erhvervsmæssig forstand vil succes formentlig kunne måles ud fra en virksomheds omsætning, og spørger man en ny-udklækket iværksætter, hvad succes er for ham eller hende, så vil personen formentligt svare, at succes er, når deres virksomhed har udviklet sig til noget, man kan leve af. 

Skab succes via markedsføring og varemærkeregistrering

Markedsføring er afgørende for nye virksomheder. Markedsføring er den bedste måde at fremme virksomhedens succes på, men marketing kan bestå af mange ting. Først og fremmest er det vigtigt, at virksomheden er kendetegnet ved at varemærke. Et varemærke i form af et logo eller et slogan er nyttige komponenter i virksomhedens markedsføringsstrategi, da disse er med til at skabe kendskab til virksomheden.

Et logo eller et slogan er med til at øge kundernes bevidsthed omkring virksomheden, da vi som mennesker er indrettet på den måde, at vi husker navne bedst, hvis vi kan sætte dem i forbindelse med noget andet. Et logo eller et slogan er derfor med til at indprente virksomhedens budskab i kundernes bevidsthed, og det er rigtig vigtigt, hvis virksomheden skal blive succesfuld.

Virksomhedens varemærke kan altså have stor betydning for virksomhedens succes og markedsføring. Derfor skal varemærket helst være særpræget. Et særpræget varemærke kan beskyttes mod plagiat fra konkurrende virksomheder gennem varemærkeregistrering. Nye virksomheder gør klogt i at registrere et særpræget varemærke, fordi de derved har eneret på brugen af netop dette varemærke. Det modvirker at andre virksomheder kan benytte samme varemærke, og med den enorme konkurrence blandt nye iværksættere er det fornuftigt at registrere sit unikke kendetegn.